Gran Torino

Jaha nu fan kan du fungera! Men för 30 sekunder sedan när jag försökte lägga upp en bild på min bilddagbok då ville du fan inte fungera! jävla skit internet.

Kom precis hem från Sebbe där det nördades och tittades på film.


Vi kollade på Gran Torino som jag har viljat se väldigt länge nu. Jag hade inga förväntningar på den här filmen, det var bara en sån film som jag alltid velat se.

Så idag såg jag den äntligen och jag måste säga att jag älskar den. Clintan är så sjukt bra! Ska jag vara ärlig har jag aldrig set någon av hans tidigare filmer men man måste ju börja någonstans eller hur? Filmen är ett riktigt alvarligt drama om en gammal krigsveterans liv efter hans frus bortgång och hans relation till den koreanska familjen som bor i huset brevid.
Den här filmen är väldigt lätt att förstå men den har ändå ett djup som få filmer har, man känner sig liksom hemma i den och man önskar lite att man hade en granne som honom när man blir äldre och skaffar familj.

Jag tänker inte skriva mer om filmen nu för jag finner det väldigt svårt att förklara hur bra den här filmen är i ord. Men jag vet två ord som jag kan säga till er.

SE DEN
//Thomas

Undra om Clintan är lika "Bad As" på riktig också?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

iPoden you know ;P

2009-08-07 @ 20:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0